Motocyklowe archiwum Jarosławia


Idź do treści

Harley-Davidson

Veteran Motor Club Harley-Davidson

Veteran Motor Club Harley-Davidson

Jak to zwykle bywa, na początku była grupa przyjaciół, których łączyła wspólna pasja - stare, ciężkie motocykle. Trzon tej grupy stanowili:
Piotr Knopf,
Adam Romski
Jan Półtorak

Grupa ta zaczęła skupiać wokół siebie innych młodych pasjonatów, wśród których znaleźli się m.in.:

Wacław Półtorak (brat Jana),
Witold Stelczyk,
Zdzisław Barabasz,
Jerzy Zarzycki
W sumie ok. 15 osób.

W 1973 roku postanowili utworzyć klub, przyjmując nazwę Veteran Motor Club Harley-Davidson.
Pomimo "Harley - Davidson" w nazwie członkowie klubu oprócz starych, poczciwych WL-ek, jeździli na motocyklach różnych marek (BMW, Zundapp, Steyr Puch, Sokół), i stan ich posiadania ulegał ciągłym zmianom.

H-D WLA 42 Piotra Knopfa

Sokół 1000 z 1937 r, Wacława Półtoraka. Zdjęcie z 1975 r.

W 1974 roku klub został objęty opieką przez jarosławskie Zakłady Przemysłu Dziewiarskiego "Jarlan" (dla niewtajemniczonych - w owym czasie jednego z największych w Polsce producenta dzianin, m.in. swetrów), za sprawą Jerzego Zarzyckiego - pracownika kulturalno-oświatowego tego zakładu.
Członkowie klubu zyskali wówczas dostęp do lokum, w którym odbywały się ich spotkania, ale przede wszystkim możliwość dorabiania w przyzakładowych warsztatach (wówczas wyposażonych w najlepsze w okolicy maszyny), części do restaurowanych przez siebie, leciwych już wtedy motocykli.
Członkowie klubu brali udział w wielu zlotach motocykli zabytkowych, m.in. w:
Warszawie, Wolsztynie, Radomiu, Krasnymstawie (organizator - Carter Veteran Club), Poniatowej, Wrocławiu, Żarnowcu, Soczewce k/Płocka.

1975

1976

1977

W 1978 r. klub zaprzestał działalności, na co złożyło się wiele powodów. Jednym z nich był wyjazd na stałe do USA Piotra Knopfa, który był jego "motorem napędowym", a także fakt, że część członków klubu zaczęła zamieniać zabytkowe motocykle na zabytkowe samochody.


Ostatnia aktualizacja :30 mar 2016 | lekwet@tlen.pl

Powr?t do treści | Wr?ć do menu gł?wnego